2016. december 29., csütörtök

Tíz csodálatos vers !

...1.
Hankovszki Ilonka : Veled vagyok

Veled vagyok ha fölébred a reggel,
Veled vagyok bár nem látsz a szemekkel,
Veled vagyok ha repülnek az álmok,
Veled ha néha céltalanul járok.
Ott vagyok a szélben ha megérinti ajkad,
És a napsugárban ha megpihen rajtad,
Én vagyok a sóhaj mi a szíved marja,
Vagyok a remény mi a jövőt akarja .
Szívdobogás vagyok a halálos csöndben,
Az árnyékod vagyok mi elkísér könnyen,
Tudom, hogy érzed e titokzatos létet,
Őrizlek magamban mint egy drága képet .
Mint márványtáblába ha vésnek egy nevet,
Hiába akarod, már el nem törölheted,
Csak ha összetöröd tűnik el az emlék,
Ha nem volnál , sokkal szegényebb lennék.
 ------------------------------------

....2.  BURNS: 

Ha mennél hideg szélben 
Ha mennél hideg szélben 
a réten át, a réten át, 
rád adnám kockás takaróm, 
öleljen át, öleljen át!
S ha körülzúgna sors-vihar
rémségesen, rémségesen:
szivemben volna házad,
oszd meg velem, oszd meg velem!
Volna köröttem zord vadon,
sötét, veszett, sötét, veszett:
mennyország volna nékem az
együtt veled, együtt veled!
S ha volnék minden föld ura
az ég alatt, az ég alatt:
koronám legszebb ékköve
volnál magad, volnál magad!
/ford. Weöres Sándor/
 -------------------------------------------------

.....3.  Szép Ernő: Add a kezed 


Add a kezed, mert beborult 
Add a kezed mert fú a szél, 
Add a kezed mert este lesz. 
Add a kezed mert reszketek, 
Add a kezed mert szédülök,
Add a kezed összerogyok.
Add a kezed mert álmodok,
Add a kezed mert itt vagyok,
Add a kezed mert meghalok.

 -------------------------------------------------
....4....Őri István:  Lépések Feléd

Ha a mindenség titkait kutatod,
ha szíved kietlen tájakon bolyong,
ha erre tévedsz utadon,
állj meg egy percre,
mert e sorok közül én intek Feléd,
s kezemet nyújtom új-ölelésre
tétova léptekkel...
add te is kezed,
ne menj tovább,
ne csukd be szép szemed,
mert a sorok közül én kiáltok Feléd,
s leborulva járulok eléd
fogadd el még egyszer
e reszkető kezet,
s engem,
ki most is,
örökké,
a síron túl is szeret.
---------------------------------------------------------
....5.....Összedőlhet fenn a magas ég.
Leomolhat minden, ami szép,
Egy a fontos, hogy Te szeress,
Minden más csak semmiség.
Veled alszom, veled ébredek,
Testem láng, ha hozzám ér kezed,
Nincsen fontos más a földön,
Mindent pótol a Te szerelmed.
A világból kifutnék,
Szőke hajat viselnék,
Ha Te tőlem ilyet kérsz,
Talán gúny tárgya lennék,
De én bármit megtennék,
Bármit, amit tőlem kérsz.
Örök életet élsz énvelem,
Vár reánk a kéklő végtelen,
Mert a sors egymásnak szánja,
Kiket összeköt a szerelem.
 --------------------------------------------------
....6.....Jean Cocteau: Az álom elkerül 

Az álom elkerül, ha alvó arcod éjjel 
a nyakamon pihen; 
mert leskel a halál s talán ilyenkor ér el 
s elaltat hirtelen. 
Én meghalok s te élsz; e gond, ez ver fel engem!
Van szörnyűbb félelem?
Egy nap nem hallom majd a szívedet s nem lebben
lélekzeted velem.
E félénk nagy madár,ki most az álomé lett,
majd fészkéből kikel?
A fészkéből, ahol testünk két fejjel ébred
s négy lábbal nyúlik el?
Örökké tarthat-é ily boldogság, vagy egyszer,
egy reggel megszakad?
Az útam építő védangyal nékem ezzel
könnyíti sorsomat.
Könnyű e szinte már testemből nőtt nehéz fej
s mindig is könnyű volt,
megbúvik mellemen, vak, néma s nem riad fel,
pedig kakas rikolt.
Most más világban él e fej, hol más a törvény
és más az értelem,
fogódzik álmai sötét vizébe dőlvén,
távol s mégis velem.
Ó! Csak hallhatnám én szuszogni minden éjen,
míg szád is álmodik,
a finom fujtatót melled kis műhelyében,
egész halálomig.
 --------------------------------------------------------
...7....Szeretnélek karomban tudni.
Éjszakákat Veled átaludni,
Őrizni álmodat és ébredésed.
Önzetlenül nézni létezésed.
Vágyni csókod és ölelésed,
Érezni tested, közelséged,
Vágyni Szívedet és a lelkedet!
Naphosszat nézni barna, szép szemed.
Melletted élni, és boldognak lenni.
Egy életen át Veled lenni!
 ----------------------------------------------------------------
..8..József Attila :HA NEM SZORÍTSZ.... 

Ha nem szorítsz úgy kebledre, 
mint egyetlen tulajdonod, 
engem, míg álmodol nevetve, 
szétkapkodnak a tolvajok
s majd sírva dőlsz a kerevetre:
mily árva s mily bolond vagyok!
Ha minden percben nem kecsegtetsz,
hogy boldog vagy, mert nekem élsz,
görnyedő árnyadnak fecseghetsz,
ha gyötör a magány s a félsz.
Nem lesz cérna a szerelmedhez,
ha úgy kifoszlik, mint a férc.
Ha nem ölelsz, falsz, engem vernek
a fák, a hegyek, a habok.
Én úgy szeretlek, mint a gyermek
s épp olyan kegyetlen vagyok:
hol fényben fürdesz, azt a termet
elsötétítem - meghalok.
 -----------------------------------------------------
...9.  Itt vagyok most neked, kedves:
Boldog mosollyal arcomon.
Hogy messzebb kerüljek tőled,
Hidd el, már soha nem hagyom…
…és itt leszek neked évek múlva is
remélem mint szemeid csillaga.
S te itt leszel mellettem akkor:
te leszel nekem a boldogság maga.
----------------------------------------------------------
......10....A memóriában 

Bámultam az eget, 
az én sötét szem 
abban a reményben, tudtam megtalálni 
és az összes csillag kutattam te ..., 

Hiányzott meg minden lényem 
Egyedül voltam a lelkem most hiányzik 

szívem patinás, 
darabokra tört 
már csak te és te 
minden darab, hogy szétszórt 

A nyugtató mosoly ..., 
A tartós megjelenés ... 
az édes beszél ..., 
A hipnotikus kapcsolatot ... 

Hiányzik mindent most 
Hiányzol az életemből ... 
hova mentél? 
hagyva maga mögött ... 

Minden sarkában a szívem 
Minden könnyek sírtam 
Minden lélegzetet vettem 
A nevét csak továbbra is fennáll 

Szeretlek most majd 
szeretlek a végzetig 
Szeretem, hogy az életem 
és nélküled nem tudok túlélni ... 

Hiányzol O 'szerelmem 
Hiányzol O 'én drágám 
Hiányzol O 'kedvesem 
Hiányzik a jelenlét me ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése